Sunday, August 30, 2009

mengingati mereka




wawawa... teringat plak kt adik -adik SAR abbasiah sungkai..yang jadik ikut program ke sana tu gara- gara ustaz khairul la yang dengan semangatnya berikan ilham utk aku ngan kwn -kwn ikut..sebab program tuh la kitorang daftar sebagai ahli persatuan bahasa arab.. then dengan tak sengajanya kenal ngan kak wani yang baik hati, time tuh kak tijah ader tpi harap senyum -senyum cam tuh jeh la..sedih dengar kisah hidup kak seha..bru aku faham juagak..kadang -kadang keperitan hidup tuh boleh mendorong kita untuk berjaya....hehehe kisah hidup aa dengan hanphone barunya yang melalaikan tuh cm kene kat dirik sendirik gak tuh..ngeh 3x...cita farah aku dah lupa..apa tah?????

tapi kak sana memag aku rase susahnya jadik cikgu...bdak 2 tuh sweet sangat, bgus la walupon ari prtama tuh aku rase cm tak berdaya dan nak putus asa jer..tapi ari last tuh memang bermakna la..time balik tuh fara ngan aa dah sediih dah terharu..aku jeh cm manusia tak der perasaan..balik umah bru sedey..wawawawa..sebab time tuh aku tak dapat makan laksa beberapa ari jadik dalam otak nk balik kampung jer crik laksa, hehehe

hehe tpi skang aku ngan fara dah step foward dah dalam persatuan bahasa arab..tuh lagik la kitorang tak caya..dengan isi borang last minute..hari terakhir baru kitorang g amik borang isi..
dah tuh g program khalifah tuh bru kenal la beberapa orang dalam persatuan..n kitorang pun mengeratkan silaturahim dengan lebih lanjut ngan kak tijah ngan wahida..semuanya tanpa disangka-sangka tui...cm tuh la Allah punya percaturan..sebenarnya nk cakap yang tak disangka nya Allah tetapkan semua nya tuh then aku ngan fara tertiba ja tak der la jadik owang biasa dh dalam persatuan..dan yang menjadi tanda tnya nya skang kitorang mampu ker nak bawak persatuan cm owang sebelum nieh yang bersungguh-sungguh sangat memajukan persatuan..huhu semoga Allah memberi izin untuk hamba yang hina dina dan penuh kelemahan nieh..huhu sememangnya manusia tak pernah berdaya dan terdaya melainkan dengan izin Allah, tuh la prinsip aku insyaAllah...

2 comments:

aahafiza said...

mcm mane la dieorg sume2 sekarang kan....

An-Nur Furqan said...

aku bru jeh ym ngan sorang ptg td..diorang tnya biler lagi kiter nak pegii...tah la weh..kali nieh nk pegi dengar nyer kena tmuduga..wawawa