Thursday, December 9, 2010

My Collection

salam....setelah lama hilang minat menulis..harini terasa nk berkongsi tentang minat atau HOBI..haha..kalau dulu masa sekolah rendah seingat saya bila cikgu tanya hobi semua orang akan jawap sesuatu yang hampir sama...

  • baca buku
  • tonton Tv
  • kumpul stem
  • main-selalunya badminton dengan bola..
haish tak tau la apa sebab..tapi mungkin masa tu permainan tue jer kot yang ada..tak cam skrag banyak giler game 2 baru, sampai kalau sebut pon saya tak tahu..apa-apa pon semua benda tue ada baik -buruk la...bukan setakat hobi jer..cita-cita pon lebey kurang..polis, tentera, guru,postmen, paling popular..opskos la...doktor..tue adalah cita -cita saya juga..haha (tapi tak kesampaian)..

dan dari dulu sampai sekarang antara hobi saya ialah membaca....tak da la skema sangat nak baca buku akademik..(kalau ya dah lama jadi doktor)..suka novel, buku motivasi, komik pon layan tapi jarang beli (beli komik? mau bising saya punya abah)..buku-buku rohani pon best juga..sambil release tension sambil mendapatkan pahala..ada juga pahala..sikit-sikit lama-lama jadi bukit..(yer la, dengan solat tak seberapa, puasa sunat dengan qiamulail pon malaas)..kene le pikir masa depan ke akhirat sama..jadi mana-mana benda yang rasa boleh beri kebaikan kepada diri tue insyaAllah Allah bagi pahala..hidup kan adalah ibadah..kerja, makan, tidur..semua ibadah..

Dan saya ada beberapa penulis yang sama suka..mmg dah jadi stail dah..kalau penah baca satu buku penulis tue, dan ianya best..saya akan beli lagi buku dari penulis yang sama....

setakat nieh..nile la penulis dan koleksi bukunya yg saya baca




  1. Amru Khalid
    • indah dan mulia
    • romatika yusuf
    • pesona Al-quran
  2. Ustaz hasrizal
    • aku terima nikahnya
    • bercinta sampai syurga
    • murabbi cinta
  3. Hilal asraf
    • langit ilahi 1
    • langit ilahi 2-kembara hamba mencari cahaya
    • VT
    • sinergi
  4. Ustaz Pahrol JuoI
    • satu rasa dua hati
  5. Habiburahman el shirazi
    • ayat-ayat cinta
    • di atas sajadah cinta
    • dalam mihrab cinta
    • ketika cinta bertasbih 1
    • ketika cinta bertasbih 2
  6. Prof.Dr. Muhammad al'Mahdi
    • siri khalifah 1 - the created universe
    • siri khalifah 2 -social human behaviour
    • siri khalifah 3 - law of learning
  7. Fatimah syarha
    • pemilik cintaku selepas Allah dan Rasul
  8. Dr.Aih Abdullah Qarni
    • kunci mendapatkan syurga dunia dan akhirat
    • la tahzan
  9. Dr.Danial Zainal Abidin
    • tip-tip cemerlang dari Al-quran
haish,..nie la ja antara senarai buku yang penah saya baca..my collection..

apa-apa pon..seumur hidup..saya rasa ini yang kita kene baca sekurang-kurangnya sekali pon

- al-Quran dan Tafsir
-hadis 40

hu...tak kan selama hidup nieh..makan beribu kali..tidur beribu kali..tengok tv, main, kejer lain boleh..tapi tak dak inisiatif untuk baca dan hayati kalam Allah..sama-sama la kita fikirkan...

-opss..kalau ada cadangan buku best yang ada penah baca..cadangkanlah pada saya...hehe..

2 comments:

Alisya said...

Lom jumpa VT lagi..huhu

An-Nur Furqan said...

VT?haha..johor bru yang pesat membangun pon tak dak..ish 3x parit buntar lgik la susah nak carik..crik kat kuantan la nanti..hehe