Saturday, December 18, 2010

Saya sayang kamu...

kamu sayang saya, kamu sentiasa hantar mesej setiap pagi dan malam ucap selamat...
saya sayang kamu, saya doakan kamu setiap kali solat supaya kamu diredhai Allah...

kamu sayang saya, ingin bertemu bila rindu
saya sayang kamu, cukuplah bagi saya untuk tahu kamu dalam keadaan yang sihat,

kamu sayang saya, kamu tunjukkan itu semua dengan selalu hantar sms dan call
saya sayang kamu, saya hanya sms bila perlu..

kamu sayangkan saya, kamu sanggup korbankan segala-galanya demi saya, bagi kamu tujuan hidup kamu adalah cinta kita, kamu sanggup korbankan segala-galanya demi itu..
saya sayangkan kamu, saya perlu ingatkan kamu bahawa cinta manusia hanyalah pinjaman, begitu juga harta dan segala-galanya yang kita miliki, sampai waktu Allah mungkin akan mengambilnya kembali..cinta juga merupakan rahmat Allah, anugerah dan ujian..adakah pemberian itu lebih kita cintai dari yang memberi...tujuan hidup kita..cinta kita..adalah redha Allah..

sayang, peliharalah cintamu untuk yang halal bagimu..isterimu/suamimu..kerana merekalah yang benar-benar layak bagimu..manusia bisa jatuh cinta..kerana perasaan itu anugerah..namun bagaimanakah cara kita berCINTA? adakah anugerah CINTA ini lebih kita hargai dari PEMBERI CINTA..hingga kita tinggalkan larangan Allah apabila kita bercinta?

hidup adalah ibadah,
cinta adalah ibadah,
sebagaimana ibadah itu memerlukan ilmu,
begitulah juga cinta..supaya kita tidak menyalahgunakan cinta..

harapan cintaku adalah syurga Allah sebagaimana firman Allah,

yasin:55-56

"sesungguhnya penghuni syurga pada hari itu bersenang senang dalam kesibukkan mereka, mereka dan pasangan mereka berada di tempat teduh, bersandar di atas dipan-dipan."

sesungguhnya cinta ini adalah cubaan dari Allah kepada manusia, untuk menguji kebenaran iman para hambanya..

furqan, 20

"dan kami jadikan sebahagian kamu sebagai cubaan bagi sebahagian yang lain.maukah kamu bersabar? Dan Tuhanmu Maha Melihat."

* entry ini sekadar ciptaaan, semoga beroleh pelajaran..just nak tukar stail dari buat artikel panjang-panjang yang susah nak difaham dan dihayati..saya tukarkan dalam bentuk dialong ..semoga kita dapat bermuhasabah..

DOA

" Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin orang-orang yang beriman"- Al-furqan

" Ya Allah, jadikanlah aku/dia/kami  dikasihi oleh orang-orang yang beriman dan gembirakanlah aku/dia/kami dengan kekayaan sehingga memperolehi seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya."

1 comment: